Sider

mandag 31. oktober 2011

6 + 5 = 11 kilometer

Har desverre blitt syk etter lørdagens skogtur, så er litt små snufsete. Men det stoppet ikke meg, da dette blir ukas første ordentlige start etter Mallorca/Oslo turen. Og det har vi alle fire utnytta godt.
Jeg som ikke var helt i form, tok med meg Dennis på en 6 km rusletur, der jeg miksa mellom å la han få snuse fritt og øve på diverse kommandoer. Litt hjernetrim er jo også på sin plass når man er fysisk aktiv, så det ikke blir kjedeligt i lengden. Dennis har i allefall blitt ganske god på "på plass" kommandoen, men å sitte på rumpa er ikke alltid like enkelt når man er ute, og det er så mye godt å lukte på. Så det må vi trene mer på. Merker det er viktig for Dennis å ha mye repitisjon på alle kommandoer, ellers kommer det bare inn det ene øret og ut det andre. Men det gjelder vel alle hunder generelt.
Så mens jeg var på rusle tur med Dennis, så tok matfar med seg Lottemor og jogget 5 km i en annen retning. Men det skulle man ikke tro, for når vi kom heim igjen, var hun like hyper som alltid og ville lekesloss med Dennis. Ville egentlig tru at hun skulle vært skikkelig slitten, men hun har jammen enormt med energi. Bildet snakker vel for seg selv, hun ELSKER å kaste ball. Men 15 min senere så slår dem begge seg i ro på sofaen. Så kansje hun var sliten likavel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar