Sider

tirsdag 11. oktober 2011

Dennis

Dennis kom som verdens beste presang på selveste Valentines dagen. Han ble desverre ikke hentet før han var 10 uker gammel, pågrunn av at min samboer hadde en familie tur til syden på det tidspunktet. Han ble født en vintersdag i Moss 07.12.2009.
Som min første hund så var det litt av en utfordring å gi han rett disiplin uten noen "manual". Men heldigvis gjekk alt greit og han har vokst opp til en flott unghund, men han er ennå ung. Og samme som med Lotte så finner han ennå på spillop som matmor ikke er så glad i. Men jeg har stor tiltro at når han har fått 3-4 år bak seg så er han mye mer roligere og balansert. Og ikke så intressert i matmors planter. Hehe.

Dennis har som sagt en splittet personlighet, i forhold til Lotte som bare har en personlighet som hun bruker inne og ute. Ute er Dennis skikkelig eventyrlysten og "døv". Han hører da ikke på matfar eller matmor, for da er det nye lukter og opplevelser som teller ikke noe annet er intressant. Men når han er inne så er han så rolig og snill. Har faktisk fått en "dyrevisker" til å snakke med han, og fekk vite åssen han føler seg og har det. Og det han føler er at han er heldig som fekk oss som "foreldre" og at han har en gammel sjel, som passer på oss og er veldig forsiktig og rolig. Så det var intressant.

Når Dennis var sånn ca. 7 månader gammel så bestemte vi oss for å få ennå en strihåret dachs, så Dennis kunne få en leke kamerat. Men valget falt da på en tispe, i tilfelle vi bestemte oss for avl senere i livet, så var ialefall alternativet der. Og Dennis har aldri sett lykkeligere ut, de leker og koser hele dagen lang. De er rett og slett beste venner. Men av og til så er Dennis heldig og få dra på overnatting besøk hos sin andre beste venn, nemlig Jostein, han er bare så glad i han og Bente. Så han blir alltid ekstra glad hver gang han skal på besøk til "besteforeldra" sine.

Dennis har et ekstra stor plass i mit hjerte, siden han var min første hund. Så til ære for han så fekk jeg sommeren 2011 tatovert hans navn på kinesisk på min høgre ankel. Elsker deg Dennis, du er min første dachs-kjærlighet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar