Sider

onsdag 16. november 2011

DOGS4ALL (26-27.nov)

Neste uke er det hunde messe DOGS4ALL. Aldri hørt om, eller vært der før så det blir moro for oss alle, ikke bare for de firbente, som sikkert gleder seg enormt til å hilse på andre firbente. Håper inderlig det er mange andre dachser der. Selv om det er bra at hundene våre sosialiserer seg med andre hunderaser, så synest jeg det er ennå artigere at de sosialisere med sin egen rase. Eller kansje det bare er meg som tenker slik, Dennis og Lotte tenker helt sikkert. "Jippi, 100 hunderumper jeg kan snuse på". Hehe. De bryr seg nok ikke om hunden er mini eller av stor størrelse. De er jo bare en bror eller søster i deres øyne. Det er akkurat den egenskapen som jeg elsker ved hunder, de dømmer ikke. For dem er vi alle like utenpå, og det er det indre som teller for dem.

"Dennis koser seg mellom matfar og puta si"

Ikke blitt så mye tur denne helga eller denne uka, siden matmor plutselig overanstrengte seg og fekk et "hekseskudd" i ryggen, som det heter. Ikke sikkert det var det da, men man kan jo tru det, for innmari vondt var det ialefall. Så all form for bevegelse fra min side ble enormt redusert. Men er heldigvis på bedringens vei. Så da er det deiligt at man er to. Så matfar har vært flink med turer og leking i matmors sit fravær. Og dersuten har vi besøk av "tante" Tonje som er på overnattings besøk denne uken. Og det setter Dennis og Lotte stor pris på, kansje Lotte setter litt ekstra mer pris på det, siden hun fotfølger "tanta" si overalt. Hehe.

"Elsker deg tante Tonje"

Jeg og matfar har forresten også blitt enig om at hundene trenger litt ekstra disiplin før vi drar på messa neste helg. Så det blir mindre sjanse for små utbrudd av hundegalskap. Hehe. Så matmor (jeg) skal ta seg av Lotte, og matfar skal ha Dennis. Så da er det bare å begynne med disiplin. Som å sitte pent, bli og ha god øyekontakt med oss. Selv om dette er sånt som burde sitte inne "by now" så er det likavel en god ide å ha litt øvelse, så det sitter perfekt til messa neste helg.

Vi gleder oss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar